Navigation Menu
The end
21 augustus2014

Woensdag 20 augustus:

We hebben de wekker op half zes gezet want we willen bij Denny’s ontbijten voor we naar de luchthaven gaan. We zitten lekker te eten, maar hebben niet zoveel honger. Dan terug naar het hotel om de koffers op te pikken en te wachten op de airport Shuttle. Die heb ik eergisteren online geregeld. Iets te laat komt ie aanrijden en er moeten heel wat mensen mee. Koffers in de laadruimte gezeuld en dan voucher inleveren om plaats te nemen. Voucher? Die hebben we niet. “Dan mag je ook niet mee”. Gelukkig hebben we het receipt-nummer opgeschreven en een telefoontje naar dispatch leert dat we inderdaad geboekt hebben. Beetje achterhaald systeem…

Op het vliegveld loopt het verder op rolletjes; we hebben nog tijd om ons laatste Starbucks-tegoed op te maken en moeten uit alle koffers extra gewicht halen om niet bij te hoeven betalen. Het vliegtuig vertrekt mooi op tijd naar Chicago, waar we drie uur later aankomen. Snel wat eten bij Auntie Anne en een paar stappen verderop boarden we voor Amsterdam. Goed geregeld hier.

Dan is het ruim acht uur vliegen. We proberen wat te slapen om de jet lag zo meteen thuis te beperken.

Donderdag 21 augustus:

Door stevige tailwind landen we al heel op tijd op Schiphol alwaar Willy en Rina ons inhalen (inclusief bord “Welkom thuis”). Thuisgekomen gaan we kort slapen om vanavond weer vroeg naar bed te kunnen, maar het valt niet mee. Ook Coen en Madelief vechten tegen de slaap.

Ons avontuur zit erop! Verwacht op deze plaats nog een verwijzing naar waar de echte foto’s komen te staan (Picasa album). Bedankt voor het meebeleven en voor de leuke reacties. Wij zijn intussen aardige USA pro’s, dus heb je plannen? Wij hebben tips…

Sin City once again
21 augustus2014
zondag 17 augustus

We gaan een dagje eerder naar Las Vegas! Maar niet nadat we de zonsopgang hebben gezien. Eigenlijk zijn we wel iets te laat. Maar het is nog steeds mooi. Na het ontbijt op de parkeerplaats rijden we weg. Vandaag rijden we een stukje van de oude ROUTE 66! Erg leuk! We gaan naar de Hooverdam. Pffff, hier is het vreselijk heet! We gaan er maar heel eventjes uit en dan gauw naar de camping bij Circus Circus, Las Vegas!

’s Avonds gaan we natuurlijk de stad nog eventjes in! Genieten van alle lichtjes. Ceasars is de gelukkige: kunnen we lekker eten en winkelen bij de Forum Shops! Vic gaat er later op de avond ook nog pokeren.

maandag 18 augustus

Vandaag een hele dag LV. We starten bij New York New York, starbucks-je natuurlijk en dan rond lopen. Dan volgt de M&M’s-Shop: vier verdiepingen met alleen maar spulletjes van M&M’s en natuurlijk ook M&M’s in allerlei soorten en maten. Dan naar Paris, we gaan onder de Eifeltoren door naar binnen. De Eifeltoren is precies de helft van de echte! Ziet er goed uit.

Vervolgens is het Venetian aan de beurt: de gondels varen af en aan. Bij Paris en Venetian is het plafond binnen geschilderd als of het de luncht is, doormiddel van licht effecten wordt het lichter en donkerder, waardoor je het idee hebt dat de lucht verandert. In het Venetian zit ook de Italian Bakery van (Cake Boss – TLC) op TV. Hier kijken we altijd naar in Nederland. Dus we gaan een Cannoli halen bij Buddy. Hij is er zelf niet, maar de Cannoli smaakt goed.

Hierna gaan Coen en Victor lekker lezen in de camper en Madelief en ik moeten nog eventjes shoppen bij Forever 21: 1shirtje rijker komen we weer thuis.

‘s Avonds gaan we eerst een heerlijke pizza eten bij 800 degrees en dan naar de BLUE MEN GROUP in Monte Carlo! We zien een geweldige show waarin vooral veel gedrumd wordt op van alles en nog wat. Allemaal genieten we van deze show! Dan gaan we met de bus naar Freemont: dit is het oude Las Vegas. Toen de Strip zich ging ontwikkelen bleef hier weinig activiteit over. Daarom is de Fremont Experience bedacht: een LED-scherm over de hele straat heen. Op dit scherm zijn steeds shows te zien. Het echte feesten gebeurt in Fremont…

dinsdag 19 augustus

Camper inleveren: hier zijn we de hele ochtend druk mee: inpakken, schoonmaken, koffers naar het hotel brengen, propaan tanken en erheen rijden. we zijn er keurig op tijd en we hebben het netjes gedaan en we krijgen onze borg terug.

Met de taxi terug naar de Strip. Hier gaan we lekker eten. Dit doen we bij een foodcourt, allemaal verschillende bedrijfjes hebben hun keukens en balies aan de rand en in het midden staan de tafels en de stoelen. Zo kan iedereen eten wat hij of zij wil en toch ben je lekker samen aan het eten.

Dan met de bus: Deuce (we hebben kaartjes voor de dagen dat we hier zijn en kunnen onbeperkt in en uit stappen.) We gaan eerst maar eens naar de hotelkamer, even op adem komen. Coen en ik gaan tussendoor nog eventjes naar een show in het circus kijken. En Coen probeert bij een kermisspel kippen in een pan te schieten. Helaas geen vlees in de pot vandaag.

Dan wordt het de hoogste tijd om naar de hoogste toren van Las Vegas te gaan: Stratosphere. Madelief gaat het wagen in een attractie: the Scream! Deze gaat over de rand heen. Ik vind het maar niets, maar ja, onze achtbaan-tiener zoekt de uitdagingen op!

We eten in een Amerikaanse Diner die helemaal fifties is ingericht en worden verrast door optredende serveersters. Al het personeel dat hier werkt kan heel goed zingen en doet dat bij toerbeurt. Lekker Amerikaans eten op de laatste avond! Dan gaan we nog eventjes kijken of we het 3de deel van het boek van Madelief kunnen vinden. Jammer genoeg niet: alleen maar andere leuke boeken en hebbedingetjes: Coen neemt een paar pennen mee die trommelstokjes zijn.

Nu naar bed, morgen vroeg weer op!

Laatste dag Las Vegas
27 juli2014

Hete nacht, hete koelkast. We krijgen het ding niet goed aan de gang. Bellen met Cruise America levert op dat we langs kunnen rijden. Nou ja, dan gaat ons geplande programma wat later van start.

Twintig minuten later staan we bij de verhuurlocatie en duikt er iemand in ons probleem. Het blijkt dat de zekering eruit is geklapt. We kijken goed hoe dat te herstellen en gaan terug naar de camping.

Om half elf gaan we met de bus naar de Premium Outlets om uitgebreid te shoppen, en dat lukt! We zijn er tot zonsondergang en eten in de food court wat voordat we met de bus richting strip gaan.

Met donker zijn we bij het MGM en bewonderen we Vegas by Night. Het is erg druk, dus we schuifelen langs de bezienswaardigheden. Na de fonteinenshow bij het Bellagio is het tijd om terug te gaan. Nog een hele onderneming. Ik ga het Ceasars in om dan eindelijk een potje te pokeren. E, M en C nemen de bus terug naar de camping en sluiten de dag af.

De poker room is verplaatst, naar ik later hoor omdat er een verbouwing gaande is van 100 miljoen dollar…
Maar de tijdelijke poker room licht centraal en is mooi opgezet. Ik doe mee aan het toernooi van 10 pm met nog een stuk of twintig andere spelers. Heel wisselend niveau kan ik wel zeggen. [fishie, fieshie, fishie].

Na bijna drie uur spelen ga ik er op een nare manier uit tegen met KK tegen Q9. De Mexicaan hit een straight op de board.
Maar goed, lekker gespeeld en best veel actie gehad.

Gauw terug naar de strip om de bus te pakken. Half twee thuis.

Viva Las Vegas
27 juli2014

We zijn de strip maar eens afgelopen en wat is het ’s ochtends al heet zeg. Madelief heeft onderweg bij een stalletje een stoere zonnebril gekocht en bij Treasure Island zijn we bij de Starbucks in de rij gaan staan. Intussen voor de derde keer geprobeerd met het camperverhuurbedrijf contact te krijgen. En dat lukt! We hadden plan B al in stelling staan als invulling voor de dag. Oorspronkelijk zouden we de camper vroeg halen, boodschappen doen, shoppen en dan naar de camping. Maar in plan B doen we dat morgen allemaal (maar halen we de camper eind van de dag op). Als uitgifte vanaf 13.00 uur is en wij hebben nog geen afspraak staan, is het niet anders.

De aardige camper-meneer aan de telefoon vraagt eerst hoe het vandaag met me gaat: nou, leuk dat je het vraagt, waar zal ik beginnen…

Om een lang verhaal kort te maken: als we direct komen, zijn we direct aan de beurt. Dus met de koffie enzo op de vuist richting uitgang op zoek naar een taxi. Dik twintig minuten later staan we voor “Cruise America”. Binnen lopen we door een gang met kleine ruimtes met gezinnen die een film zitten te kijken; “hebben jullie de instructievideo gezien?” vraagt camper-meneer 2 een beetje streng. De hele 27 minuten lang is mijn antwoord. Hij barst in lachen uit en ik krijg een boks. We’re off the hook…

Direct door naar de live-camperuitleg dan maar, en dat is maar goed ook. Het is tien uur geweest en we moeten uiterlijk om elf uur uitchecken bij CircusCircus. Dat halen we precies. Ik parkeer het loeder (drie meter breed, negen meter lang, V10 motor) bij de KOA (=US campingorganisatie) en Erna, Madelief en Coen spoeden zich naar het hotel om de bagage op te halen. We checken nog niet in maar gaan eerst boodschappen doen bij een “huge” Walmart. We hebben nogal wat nodig: van (veel) water tot schoonmaakmiddelen, van (allerlei) eten tot noem het maar op. Twee uur en bijna 300 dollar later slepen we de buit, die de caissière in wel honderd plastic tasjes doet, naar de auto.

Even wat bij Wendy’s eten, al was het maar om af te koelen in een airco omgeving. Want man, wat is het heet. Vorige week thuis hadden we 34 graden; reden genoeg om in de spaarstand te springen en in de schaduw zo min mogelijk te doen. Het is hier nu ruim tien graden warmer dus je snapt dat we even moeten wennen. “Ja, maar de warmte is daar toch veel droger?” Ja dat klopt, het is alsof je constant tegen een hete föhnwind inloopt. Of zo’n warmtegordijn bij winkels in de winter, maar dan continu.

Het zal wel wennen zijn, want we zien iedereen met veel plezier buiten zijn; we zijn gewoon pieperds…

Begin van de avond hebben M&C, nadat we een plekje op de camping hadden gevonden, een tijdje gezwommen, heeft Erna een (gedwongen) time out genomen en ben ik op zoek gegaan naar een pokertoernooitje. Pech dat ze of al begonnen waren of pas over twee uur zouden beginnen. Wel leuk om weer in het donker over de strip te lopen; brings back memories! Ik noem net de camping: dat is een soort groot parkeerterrein achter het hotel. Bij elke plaats afvoer en stroom, maar verder alleen asfalt. Ook geen beschutting.

We zijn op tijd gaan slapen, uurtje of tien en zijn om zeven uur weer paraat. Vanochtend gaan we eerst de strip verkennen; even wat hotel-hopping doen. Dan vanmiddag shoppen bij de premium outlet net buiten de stad. Dan kunnen we vanavond misschien de Freemont-experience doen.

Jet lag
24 juli2014

Veel te vroeg wakker, allemaal. En dat na de dag van gisteren…

We zijn keurig om kwart voor vijf opgestaan en hebben de voorbereidingen harmonieus gedaan. Mooi op tijd kwam de familie Mourits in de taxibus voorrijden. Probleemloos naar Schiphol om daar direct alweer afscheid van elkaar te nemen. Onze vrienden gaan via San Francisco een andere route per auto doen. Maar we gaan elkaar nog een dag treffen in Yosemite!

Nou ja, niet zoveel te vertellen over de vlucht. Altijd erg saai om in een wat krappe omgeving 10 uur te zitten. Beetje lezen, dommelen, praten, filmpje kijken, benen strekken (we zijn bijna op de helft..). Maar goed, er komt een einde aan.
Tussenlanding in Houston, konden zo doorlopen bij de grensbeamte en de bagage lag ook al op de band. Opnieuw droppen en door de controle en dan wat eten. Vliegtuig naar Vegas was van een kleiner soort en helemaal vol. Nog drie uurtjes vliegen en we zijn er.

Ook dat gaat allemaal soepel. Op wat luchtzakken aan het einde van de vlucht na. Coen heeft het blauwe papieren zakje in de stoel voor hem even gebruikt, en was daarna opgelucht.

De piloot vertelde dat het buiten 111 graden was. Madelief haar omreken-app erbij: dat is 44 graden Celsius. Poeh.

De taxi rijdt volgens mij erg om naar het hotel op de strip, maar we zijn te moe er een punt van te maken. Gauw inchecken en naar de kamer. Maar dat dachten meer mensen: een stevige rij voor de 16 balies met mensen die kamers uitgeven. Geduldig zigzaggen we richting rust. Dan bedenken we dat we de camperverhuurmaatschappij niet hebben gebeld voor een ophaalafspraak. Als we de documenten erbij halen blijkt dat ophalen vanaf 13.00 uur kan (met een afspraak). Het kantoor is al dicht (want het is tien over zes; volgens onze biologische klok tien over drie) dus dat wordt morgen. Misschien dat we de plannen moeten omgooien, maar eerst maar eens wat eten en dan slapen.

Dat lukt heel aardig, maar om half zes is het echt helemaal op. Dus onze dag start lekker vroeg, als het nog niet zo heet is. Toch lekker met 35 graden eindje wandelen door Sin City.