Navigation Menu

• Geplaatst: 27 juli 2014
  • Datum: ,
  • Adres: 500 las vegas boulevard, las vegas

We zijn de strip maar eens afgelopen en wat is het ’s ochtends al heet zeg. Madelief heeft onderweg bij een stalletje een stoere zonnebril gekocht en bij Treasure Island zijn we bij de Starbucks in de rij gaan staan. Intussen voor de derde keer geprobeerd met het camperverhuurbedrijf contact te krijgen. En dat lukt! We hadden plan B al in stelling staan als invulling voor de dag. Oorspronkelijk zouden we de camper vroeg halen, boodschappen doen, shoppen en dan naar de camping. Maar in plan B doen we dat morgen allemaal (maar halen we de camper eind van de dag op). Als uitgifte vanaf 13.00 uur is en wij hebben nog geen afspraak staan, is het niet anders.

De aardige camper-meneer aan de telefoon vraagt eerst hoe het vandaag met me gaat: nou, leuk dat je het vraagt, waar zal ik beginnen…

Om een lang verhaal kort te maken: als we direct komen, zijn we direct aan de beurt. Dus met de koffie enzo op de vuist richting uitgang op zoek naar een taxi. Dik twintig minuten later staan we voor “Cruise America”. Binnen lopen we door een gang met kleine ruimtes met gezinnen die een film zitten te kijken; “hebben jullie de instructievideo gezien?” vraagt camper-meneer 2 een beetje streng. De hele 27 minuten lang is mijn antwoord. Hij barst in lachen uit en ik krijg een boks. We’re off the hook…

Direct door naar de live-camperuitleg dan maar, en dat is maar goed ook. Het is tien uur geweest en we moeten uiterlijk om elf uur uitchecken bij CircusCircus. Dat halen we precies. Ik parkeer het loeder (drie meter breed, negen meter lang, V10 motor) bij de KOA (=US campingorganisatie) en Erna, Madelief en Coen spoeden zich naar het hotel om de bagage op te halen. We checken nog niet in maar gaan eerst boodschappen doen bij een “huge” Walmart. We hebben nogal wat nodig: van (veel) water tot schoonmaakmiddelen, van (allerlei) eten tot noem het maar op. Twee uur en bijna 300 dollar later slepen we de buit, die de caissière in wel honderd plastic tasjes doet, naar de auto.

Even wat bij Wendy’s eten, al was het maar om af te koelen in een airco omgeving. Want man, wat is het heet. Vorige week thuis hadden we 34 graden; reden genoeg om in de spaarstand te springen en in de schaduw zo min mogelijk te doen. Het is hier nu ruim tien graden warmer dus je snapt dat we even moeten wennen. “Ja, maar de warmte is daar toch veel droger?” Ja dat klopt, het is alsof je constant tegen een hete föhnwind inloopt. Of zo’n warmtegordijn bij winkels in de winter, maar dan continu.

Het zal wel wennen zijn, want we zien iedereen met veel plezier buiten zijn; we zijn gewoon pieperds…

Begin van de avond hebben M&C, nadat we een plekje op de camping hadden gevonden, een tijdje gezwommen, heeft Erna een (gedwongen) time out genomen en ben ik op zoek gegaan naar een pokertoernooitje. Pech dat ze of al begonnen waren of pas over twee uur zouden beginnen. Wel leuk om weer in het donker over de strip te lopen; brings back memories! Ik noem net de camping: dat is een soort groot parkeerterrein achter het hotel. Bij elke plaats afvoer en stroom, maar verder alleen asfalt. Ook geen beschutting.

We zijn op tijd gaan slapen, uurtje of tien en zijn om zeven uur weer paraat. Vanochtend gaan we eerst de strip verkennen; even wat hotel-hopping doen. Dan vanmiddag shoppen bij de premium outlet net buiten de stad. Dan kunnen we vanavond misschien de Freemont-experience doen.

3 Reacties

1. Lieve kinderen, wat een avontuur! We hopen dat jullie gaan genieten van alle ervaringen.
    Wat de hitte betreft, hier kunnen ze er ook wat van. Vandaag is het koel maar tot nu tot was het behoorlijk heet! Gisteren (zondag) zijn we naar Hilversum geweest, Jens en Co. Waren terug van vakantie. Dinsdag zijn we uitgenodigd bij Gerie, gezellig bridgen en een hapje eten.
    Donderdag gaan we naar Veenendaal naar Janny en Sel. Woensdag naar Wageningen en vrijdag naar huis want Karel komt zaterdag logeren.
    Of woelende week nog terugkomen weten we nog niet. We kunnen alles goed vinden en voelen ons prima thuis in jullie huis. De kippen doen goed hun best en krijgen af en toe een pruimpje of ander fruit, heerlijk! We ontbijten elke dag met een eitje en nuttigen dat in de tuin.
    Pa en Ma Kuenen zijn naar Oostenrijk, daar kunnen we dus niet heen. Volgende keer beter.
    Jongens, geniet van alles, liefs, Titus en Renée.xxxxxxxxxx

2. Neem wat mooie ontwerpjes en potjes verf mee Victor, we gaan mijn camper eens grondig aanpakken….